Řazení převodových stupňů

Jakmile jsme se naučili rozjíždět, musíme se naučit přeřazovat mezi jednotlivými převodovými stupni. Díky tomu můžeme využít optimální otáčky motoru a budeme jezdit efektivně. V silničním provozu se budeme dostávat do situací, kdy bude potřeba využívat rozdílné převodové stupně. Například se budeme rozjíždět výhradně na jedničku a do křižovatek si budeme najíždět na jedničku nebo na dvojku. 

Schéma řazení u manuální převodovky

Schéma řazení varianta 1
Pětistupňová převodovka se zpátečkou v jedničce (zatlačení dolů)
Schéma řazení varianta 2
Pětistupňová převodovka se zpátečkou v šestce
Schéma řazení varianta 3
Šestistupňová převodovka se zpátečkou v jedničce (zatlačení dolů)

Postup při řazení rychlostních stupňů

zařazení jedničky
Zařazení jedničky
zařazení dvojky
Zařazení dvojky
zařazení trojky
Zařazení trojky
Zařazení čtyřky
Zařazení čtyřky
Zařazení pětky
Zařazení pětky
Zařazení zpátečky
Zařazení zpátečky

Postup při řazení rychlostí

Využití jednotlivých rychlostních stupňů

Rozsah převodových stupňů při jízdě
Rozsah převodových stupňů při jízdě

Řazení rychlostí v praxi

Napsat komentář

error: Obsah je chráněný!