Řazení převodových stupňů

Další kapitolou při řízení osobního automobilu je řazení převodových stupňů. Tímto procesem se mění výkonové charakteristiky vozidla, což je nezbytné při jízdě v různých situacích na silnici. V silničním provozu se budeme dostávat do situací, kdy bude potřeba využívat rozdílné převodové stupně. Například se budeme rozjíždět výhradně na první převodový stupeň.

Schéma řazení u manuální převodovky

Pětistupňová převodovka se zpátečkou v jedničce

Schéma řazení varianta 1
Pětistupňová převodovka se zpátečkou v jedničce (zatlačení dolů)

Pětistupňová převodovka se zpátečkou v šestce

Schéma řazení varianta 2
Pětistupňová převodovka se zpátečkou v šestce

Šestistupňová převodovka se zpátečkou v jedničce

Schéma řazení varianta 3
Šestistupňová převodovka se zpátečkou v jedničce (zatlačení dolů)

Řazení jednotlivých rychlostních stupňů

Zařazení jedničky

zařazení jedničky
Zařazení jedničky

Zařazení dvojky

zařazení dvojky
Zařazení dvojky

Zařazení trojky

zařazení trojky
Zařazení trojky

Zařazení čtyřky

Zařazení čtyřky
Zařazení čtyřky

Zařazení pětky

Zařazení pětky
Zařazení pětky

Zařazení zpátečky

Zařazení zpátečky
Zařazení zpátečky

Postup při řazení rychlostních stupňů

Využití jednotlivých rychlostních stupňů

Rozsah převodových stupňů při jízdě
Rozsah převodových stupňů při jízdě

Řazení rychlostí v praxi

Napsat komentář